Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště má na naší škole mnohaletou tradici. Škola patřila k prvním v Praze, kde byl již v polovině devadesátých let školní psycholog. Dnešní školní poradenské pracoviště nabízí žákům, jejich rodičům i pedagogům vysokou míru odborné erudice a zkušeností spolu s moderní koncepcí školního poradenství. Tým tvoří dvě školní psycholožky, výchovná poradkyně a metodik prevence.

Hlavním úkolem školního poradenského pracoviště je hledání optimálního způsobu řešení nebo zmírnění potíží konkrétního žáka (skupiny žáků) a návrhy opatření přiměřených dané situaci a prostředí (třída, škola, rodina).

Školní poradenské pracoviště nabízí:

  • Poskytování poradenských a konzultačních služeb
  • Individuální psychologické poradenství pro žáky /rodiče/
  • Práci s neprospívajícími žáky
  • Práci se žáky s výchovnými problémy
  • Péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • Práci se třídami nebo skupinami žáků
  • Krizovou intervenci pro žáky
  • Práci v oblasti prevence rizikového chování
  • Pomoc žákům a třídám při výskytu šikany
  • Kariérové poradenství
  • Metodickou podporu a supervizi pedagogům
  • Osvětovou činnost

Školní psycholožka

Školní psycholožka pracuje s celým systémem školy (vedení, pedagogický sbor, třídní učitelé, žáci, rodiče žáků) a podílí se na vytváření strategií a programů zaměřených na podporu rozvoje osobnosti žáků. Průběžně pracuje s kolektivy jednotlivých tříd. Provádí prevenci školní neúspěšnosti a zjišťuje předpoklady pro uplatňování a rozvíjení schopností a nadání žáků. Poskytuje odbornou a metodickou pomoc pedagogům v jejich práci se žáky. Úzce spolupracuje s dalšími odbornými subjekty (PPP, psychiatrie, OSPOD atd.). Poskytuje krizovou intervenci pro žáky a jejich rodiče. Ve spolupráci s vedením školy koordinuje činnost školního poradenského pracoviště.

Výchovná poradkyně

Výchovná poradkyně úzce spolupracuje zejména s příslušnou Pedagogicko-psychologickou poradnou (specifické poruchy učení a chování) a s dalšími odbornými subjekty (SPC apod.). Předkládá návrhy na další péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (podpůrná opatření 1. stupně).
Vede dokumentaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Průběžně spolupracuje s dalšími členy školního poradenského pracoviště, pomáhá vytvářet kariérové poradenství školy.

  • Plán práce výchovného poradce
    Září
    • příprava plánu výchovného poradce
    • stanovení konzultačních hodin
    • vypracování a aktualizace seznamu žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními
    • získání a zaevidování dokumentace nově příchozích žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
    • zpracování plánů pedagogické podpory pro žáky s potřebou podpůrného opatření 1. stupně
    • předání informací od výchovného poradce rodičům v rámci úvodních třídních schůzek 1. ročníku
    • účast na třídenním adaptačním kurzu 1. ročníku
    • spolupráce s Pedagogicko-psychologickou poradnou pro Prahu 1, 2 a 4
    • spolupráce s dalšími členy školního poradenského pracoviště
    • individuální konzultace a spolupráce s pedagogy
    • individuální konzultace s žáky a rodiči
    Říjen
    • schůzka školního poradenského pracoviště s Pedagogicko-psychologickou poradnou pro Prahu 1, 2 a 4
    • nová vyšetření v PPP a kontrolní vyšetření v případě stávajících doporučení
    • účast na adaptačních dnech tříd 2. ročníku
    Listopad
    • informace pro žáky 4. ročníku o dnech otevřených dveří vysokých škol a univerzit
    • konzultace s PPP ohledně žáků maturujících s PUP
    • individuální konzultace s rodiči v rámci prezenčních třídních schůzek
    Prosinec
    • ve spolupráci s ostatními pedagogy vyhodnocení PLPP žáků s 1. stupněm PO
    • konzultace s PPP ohledně hromadného vyšetření žáků 1. ročníku s SPU
    • spolupráce s TU a žáky – odevzdání přihlášky k maturitě
    Leden
    • informace od VP v rámci pololetní klasifikační porady
    • informace o možnostech dalšího studia pro žáky 4. ročníku
    Únor
    • v případě potřeby konzultace se žáky 4. ročníku při volbě dalšího studia na vysokých školách či jiných typech škol, při výběru povolání a přechodu do pracovního procesu
    • předání informace žákům (s SPU) 3. ročníku o nutnosti rezervace termínu v PPP pro vyšetření k maturitě s PUP
    Březen
    • ve spolupráci s ostatními pedagogy vyhodnocení PLPP žáků s 1. stupněm PO
    Duben
    • v případě potřeby individuální konzultace s žáky, rodiči a pedagogy
    Květen
    • v případě potřeby konzultace s žáky a pedagogy ohledně ústní MZ
    Červen
    • ve spolupráci s ostatními pedagogy vyhodnocení PLPP žáků s 1. stupněm PO
    • konzultace s PPP-zhodnocení školního roku, plán další spolupráce
    • konzultace s pedagogy, schůzka ŠPP-zhodnocení školního roku
    Soustavně během celého roku
    • schůzky, spolupráce a konzultace ŠPP
    • konzultace a spolupráce s Pedagogicko-psychologickou poradnou pro Prahu 1, 2 a 4 a s dalšími odbornými institucemi
    • shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů
    • v případě potřeby individuální konzultace s žáky a rodiči
    • zajištění informací v oblasti profesní orientace a kariérového poradenství
    • v případě potřeby individuální konzultace s pedagogy
    • účast na dalších vzdělávacích akcích a setkáních výchovných poradců

Školní metodik prevence

Školní metodik prevence věnuje pozornost primární prevenci rizikového chování žáků. Koordinuje tvorbu preventivního programu školy a kontroluje jeho realizaci. Své aktivity směřuje na prevenci záškoláctví, šikany, závislostí, kriminálního chování a dalších projevů rizikového chování.

Činnost ŠPP zajišťují:

  • Mgr. Věra Kramerová – školní psycholožka
    • Můžete kotaktovat osobně v A211:
    • úterý: 9:00 - 16:30
    • čtvrtek: 9:00 - 16:30
    • telefonicky nebo online (Teams, Whatsapp, Skype):
    • pondělí, středa, pátek
  • PhDr. Adéla Balážová – školní psycholožka
  • Mgr. Lenka Soukupová – výchovná poradkyně
    • konzultační hodiny:
    • středa 7. vyučovací hodina (13:35-14:20)
  • Mgr. Jan Křivský – školní metodik prevence
    • konzultační hodiny:
    • úterý 4. vyučovací hodina (10:55-11:40)
  • Mgr. Tomáš Lorman – zástupce ředitele školy

V případě akutní krize volejte NON-STOP LINKY DŮVĚRY:

  • Pražská linka důvěry: 222 580 697 (má i možnost chatu)
  • Dětské krizové centrum: 777 715 215
  • RIAPS: 222 586 768

Je dobře, že pro sebe hledáte podporu, nemusíte být na své potíže sami.