Elektrotechnika - Automatizace a elektronické systémy v dopravě
Absolventi tohoto zaměření se mohou uplatnit především ve středních technickohospodářských funkcích v oblasti automatizace a elektronických systémů v dopravě:
- při projekčních, technologických a konstrukčních činnostech elektrotechnického charakteru
- při řízení a obsluze automatizovaných pracovišť, regulačních jednotek a elektronických systémů
- v oblasti zabezpečování všech druhů dopravy a objektů
- v oblasti systémů pro měření a regulaci
- v oblasti budování energetických zdrojů a sítí, při výrobě a distribuci elektrické energie
- v oblasti zkušební, regulační, revizní, servisní, montážní techniky a diagnostiky
- při výrobě a údržbě silnoproudých zařízení
- v oblasti obsluhy kolejových vozidel
Možnými uplatněními absolventů jsou:
elektrotechnik, konstruktér, revizní technik, energetik, elektrodispečer, zkušební technik, servisní technik elektrických zařízení, technik automatizačních a elektronických zařízení, provozní technik, projektant, strojvedoucí kolejových vozidel aj.
Dále se absolventi mohou uplatnit jako technici elektronických systémů v dopravě a průmyslových zařízení, technici zabezpečovací a trakční techniky.
Jazykové znalosti, získané během studia, umožňují absolventům ucházet se o vzdělání a zaměstnání i v zahraničí.
Absolvent může získat vyšší odborné i vysokoškolské vzdělání v elektrotechnických, strojnických, dopravních, případně příbuzných oborech.
- Prezentace Oboru
- Ukázka maturitní práce
- Ukázka prezentace maturitní práce
- Katalog profesí sociálního partnera SŽ
-
Publikační činnost (kliknutím rozbalte)
- Harwot L.: Studium elektrotechniky na VOŠ a SPŠ dopravní Praha 1
- Harwot L.: Studium elektrotechniky na VOŠ s SPŠ dopravní
- Harwot L.: Digitální osciloskopy Siglent Technologies
- Harwot L.: Studium elektrotechniky na VOŠ s SPŠ dopravní
- Harwot L.: Osciloskopy a jejich použití v průmyslových měřeních
- Harwot L.: Osciloskopy, základní vlastnosti a jejich použití v laboratorních měřeních
- Harwot L.: Analýza napájecích zdrojů osciloskopy Tektronix v laboratorních měřeních
- Harwot L.: Měřicí přístroje pro měření v elektrických instalacích
- Harwot L.: Nové měřicí přístroje pro měření v silnoproudých zařízeních
- Kolektiv autorů: Studium elektrotechniky na VOŠ s SPŠ v Praze, Masná 18
- Harwot L.: Osciloskopy a jejich použití v technických měřeních
- Pro-elektrotechniky: Nová elektro-laboratoř VOŠ a SPŠ
- Harwot L.: Měření impedancí v silnoproudých instalacích
- Ineman J., Harwot L.: VOŠ a SPŠ dopravní v Praze, Masná 18
- Vybrané práce studentů (kliknutím rozbalte)
Učební plán:
Kategorie a názvy předmětů | Zkr. | Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku | |||
---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | ||
Všeobecně vzdělávací předměty | |||||
Komunikace v českém jazyce *) | KČJ | 2 | 1 | 1 | 3 |
Anglický jazyk *) | AJ | 4 | 4 | 4 | 2 |
Estetické vzdělávání *), **) | EV | 2 | 2 | 2 | 2 |
Občanská nauka | ON | 1 | 1 | - | - |
Fyzika | FY | 2 | 2 | - | - |
Základy přírodních věd | ZPV | 2 | - | - | - |
Matematika | MAT | 4 | 4 | 4 | 2 |
Tělesná výchova | TV | 2 | 2 | 2 | 2 |
Odborné předměty | |||||
Informatika | INF | 3 | 2 | - | 1 |
Programové vybavení | PV | - | - | 2 | - |
Ekonomika | EK | - | - | - | 3 |
Základy elektrotechniky | ZE | 5 | 2 | - | - |
Elektronika | EN | - | 4 | 2 | - |
Praxe | PX | 3 | 3 | - | 3 |
Elektrotechnická měření | EM | - | 1 | 3 | 4 |
Technická dokumentace | TD | 3 | - | - | - |
Mikroprocesorová technika | MT | - | 3 | - | - |
Silnoproudá zařízení | SZ | - | 2 | 2 | - |
Energetika v dopravě *) | ED | - | - | - | 2 |
Elektrická zařízení hnacích vozidel | EZ | - | - | 3 | 2 |
Automatizační technika *) | AT | - | - | 2 | 2 |
Zabezpečovací technika | ZT | - | - | 4 | 2 |
Telekomunikační zařízení | TZ | - | - | 2 | 2 |
Povinně volitelné předměty | |||||
Maturitní seminář z matematiky | MATM | - | - | - | 2 |
Maturitní seminář z anglického jazyka | AHM | - | - | - | 2 |
*) – předměty profilové části maturitní zkoušky. Zkoušku z předmětu Anglický jazyk nemusí konat žák, který si ve společné části maturitní zkoušky zvolil předmět Matematika
**) – předmět Estetické vzdělávání v sobě zahrnuje výuku české a světové literatury
Poznámky k učebnímu plánu:
- Do předmětu Tělesná výchova je zařazeno učivo „Ochrana člověka za mimořádných událostí“ v rozsahu sedmi vyučovacích hodin v každém ročníku.
- V předmětu Fyzika se konají v 1. a 2. ročníku dvě laboratorní cvičení v rozsahu dvou vyučovacích hodin. Návrhy laboratorních cvičení předkládá vždy na začátku pololetí předmětová komise ke schválení řediteli školy.
- Učební praxe v 1. a 2. ročníku se koná ve školních dílnách a ve 4. ročníku v odborných učebnách školy.
- Odborná praxe dva týdny ve 3. ročníku a dva týdny ve 4. ročníku se koná na smluvně zajištěných pracovištích firem, které mají oprávnění k činnosti odpovídající odbornému zaměření vzdělávání. Po ukončení každé odborné praxe žáci odevzdají zprávu o jejím průběhu, a to přesně dle instrukcí, se kterými jsou prokazatelně seznámeni před nástupem na odbornou praxi. Prokazatelné úspěšné absolvování odborné praxe a zpracování zprávy v souladu s instrukcemi je nutnou podmínkou ukončení příslušného ročníku.
- V rámci časové rezervy může škola organizovat týdenní sportovní kurz.
- V rámci Metropolitního programu podpory středoškolské jazykové výuky byla od 1. září 2010 počínaje 1. ročníkem navýšena hodinová dotace výuky anglického jazyka o 1 hodinu týdně.