Rada rodičů při VOŠ a SPŠD

Rada rodičů (dále jen jako RR) je po právní stránce spolek s názvem „Rada rodičů a přátel SPŠ dopravní, z.s.“, IČ 47608404, se sídlem Masná 1000/18, 110 00 Praha 1.

RR je významným partnerem školy především v oblasti organizování a financování nejrůznějších aktivit studentů. Její členové se pravidelně (5x během školního roku) schází, aby o těchto záležitostech jednali a hlasovali o nich.

Tradičně zajišťuje a financuje odměny (v řádu stokorun v podobě nákupních poukázek do prodejen firmy Alza) pro výherce či úspěšné účastníky různých studentských soutěží, například fotografické soutěže, jejímž výstupem je exkluzivní kalendář studentských výherních snímků, dále účast na SOČ (středoškolská odborná činnost), ceny děkana Dopravní fakulty ČVUT a další soutěže s dopravní tématikou i mimo ni.

Rovněž poskytuje jednotlivým třídám 1. – 3. ročníku finanční příspěvek na konkrétní školní akce (např. exkurze, třídní výlet, zájezd, divadlo, kino... možností je mnoho) konané v rámci třídního kolektivu za předpokladu, že se jí účastní minimálně 90 % studentů (včetně těch, co účast plánovali, ale např. z důvodu nemoci se nemohli akce zúčastnit). Zaokrouhlujeme s tolerancí na „celé osoby“, proto např. v kolektivu se 34 studenty je účast minimálně 30 z nich.

K proplacení dojde tak, že třídní vyučující zašle na email RR foto (nebo sken) dokladu a uvede číslo účtu, kam RR zašle peníze.

Výše příspěvků činí:

Třída do 20 studentů3.000,- Kč
Třída 21 až 25 studentů4.000,- Kč
Třída 26 až 30 studentů5.000,- Kč
Třída 31 a více studentů6.000,- Kč

Nevyčerpané příspěvky lze (nově) převádět v rámci 1.-3. ročníku a to za předpokladu zachování stejného kolektivu, což je pouze u tříd E1-3 a DP 1-3.

U ostatních tříd (D1A, D1B, D1C a D1D) se tyto příspěvky proto musí vyčerpat již v průběhu prvního ročníku.

Po změně kolektivu z důvodu specializace tříd na různá zaměření lze však případný nevyčerpaný příspěvek ve 2. ročníku uplatnit (dočerpat) i ve 3. ročníku, samozřejmě spolu s aktuálním příspěvkem.

Pro studenty 4. ročníku RR každoročně v rámci organizace maturitního plesu zajišťuje a plně financuje pronájem Velkého sálu v Lucerně, jakožto i tisk programu, vstupenek, foto a video služeb profesionální firmy. Rovněž na tuto prestižní událost poskytuje studentům finanční příspěvek. Samozřejmostí je vstupenka pro maturanta. Pro představu se jedná v součtu o částku přesahující půl milionu korun a z převážné (nikoliv však celé) části náklady na pronájem sálu pokryjí mj. také příjmy z prodeje vstupenek.

RR předběžně, na několik let dopředu, také domlouvá termín maturitního plesu. V současné době jsou to:

  • 5.3.2026 (69. ples)
  • 23.3.2027 (70. ples)
  • 23.3.2028 (71. ples)
  • 27.3.2029 (72. ples)
  • 21.3.2030 (73. ples)

... s tím, že 100% potvrzený je každoroční termín až ve chvíli, kdy je podepsaná písemná smlouva s manažerem Velkého sálu Lucerny. To je zpravidla v průběhu měsíce září příslušného školního roku.

Výše uvedené termíny nelze proto do té doby považovat za závazné.


RR dále

  • přispívá finanční částkou na občerstvení k ústní maturitní zkoušce (v roce 2025 činí 380,-Kč na studenta)
  • finančně odměňuje ty maturanty, kteří složí maturitní zkoušku s vyznamenáním (poukaz do Alzy v hodnotě 1.500, -Kč pro každého studenta)
  • plně financuje slavnostní předávání maturitního vysvědčení v Betlémské kapli, se živým hudebním doprovodem, pořízením profesionální foto a videodokumentace (cca 60.000, -Kč)

Ve školním roce 2024/25 RR uhradila z příspěvků také např. program „Umíme to“, který používá většina studentů (cca 38.000, -Kč) a také přispěla studentům (částkou 10.000, - Kč) na školní jazykový kurz FCE připravující na oficiální zkoušku- tj. získání mezinárodně uznávaného certifikátu v anglickém jazyce.


Jednorázový příspěvek, o jehož výši hlasují členové RR, aktuálně činí 600,- Kč pro školní rok a je splatný do 31. října. Hradí se bankovním převodem na číslo účtu RR u Fio banky.

Aby mohla být platba správně identifikovaná, je klíčové uvést do textu (poznámky) platby jméno a příjmení studenta spolu s označením třídy. Pokud tyto údaje uvedeny nejsou, jen těžko se zjišťuje a dohledává, který student má příspěvek uhrazen, neboť často se příjmení plátce s příjmením studenta neshoduje.

Studenti jsou každoročně informováni o podkladech pro platbu prostřednictvím svých třídních učitelů, v případě nejasností nebo dotazů k platbě můžou napsat na e-mail RR:
rrspsdmasna@seznam.cz

Ohledně konkrétních pokynů k platbě na školní rok 2025/26 budou studenti informováni na začátku tohoto školního roku. Do té doby, prosíme, peníze nezasílejte.

Aby RR mohla i nadále plnit své poslání, je potřeba do jejího fondu průběžně, tzn. každý rok studia, přispívat.

Studenti 1.-3. ročníku, kteří příslušný členský příspěvek neuhradí, nemají proto na výše uvedenou finanční podporu nebo jakoukoliv odměnu nárok.

Studenti 4. ročníku musí mít uhrazené příspěvky ve všech studijních letech, aby je mohli čerpat (využít).

Z výše uvedeného však vyplývá, že se studentům jejich „vklad“ během čtyřletého studia v podstatě navrátí, u některých jej může dokonce převýšit.


Za vedení Rady rodičů
Mgr. Marie Dolejšová, předsedkyně