Provoz a ekonomika dopravy - Železniční doprava
Předměty, které vytvářejí profil absolventa, jsou zaměřeny na provozní, přepravní, technické i ekonomické aspekty železniční dopravy. Žáci získávají znalosti, které jim vytvářejí předpoklady k případnému dalšímu vzdělávání a vykonání potřebné zkoušky na širokou škálu pracovních pozic, např. vlakvedoucí, výpravčí, dozorčí provozu, signalista, informátor, komerční pracovník osobní nebo nákladní přepravy, systémový specialista, strojvedoucí, vozmistr a další, a to zejména u společností ČD, ČD Cargo Logistics, Metrans, RegioJet, Arriva, Správa železnic a dalších. Absolventi se mohou uplatnit i v oblasti výroby kolejových vozidel.
V tomto zaměření nabízí řada společností svůj stipendijní program, v rámci něhož mohou zapojení žáci čerpat výhody (zejména finanční příspěvky na studium) a po úspěšném zakončení studia mají zaručené uplatnění v příslušné společnosti.
Absolventi pokračují ve studiu na vysokých školách, příp. vyšších odborných školách, a to zejména ekonomického, dopravního nebo technického zaměření.
Jazykové znalosti umožňují absolventům ucházet se o zaměstnání nebo další vzdělávání v zahraničí.
- Ukázka maturitní práce
- Ukázka prezentace maturitní práce
- Píší o nás - "Studentská exkurze na PJ Praha" (str. 5)
- Katalog profesí sociálního partnera SŽ
- Smluvní partneři
Učební plán:
Kategorie a názvy předmětů | Zkr. | Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku | |||
---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | ||
Všeobecně vzdělávací předměty | |||||
Komunikace v českém jazyce | KČJ | 2 | 1 | 1 | 2 |
Cizí jazyk I - Anglický jazyk | CJ I-AJ | 4 | 4 | 4 | 2 |
Cizí jazyk II - Německý jazyk ***) | CJ II-NJ | 3 | 2 | 2 | 2 |
Estetické vzdělávání **) | EV | 2 | 2 | 2 | 2 |
Občanská nauka | ON | 1 | 1 | - | - |
Fyzika | FY | 2 | - | - | - |
Základy přírodních věd | ZPV | - | 2 | - | - |
Matematika | MAT | 4 | 4 | 4 | 2 |
Informatika | INF | 2 | 2 | - | - |
Tělesná výchova | TV | 2 | 2 | 2 | 2 |
Odborné předměty | |||||
Ekonomika | EK | 2 | 3 | 3 | - |
Dopravní zeměpis | DZE | 2 | 2 | - | - |
Logistika | LOG | 2 | 2 | 2 | 2 |
Právní nauka | PRN | - | - | 2 | - |
Doprava a přeprava | DAP | 3 | 4 | - | - |
Fiktivní firma | FF | - | - | 2 | - |
Fiktivní provoz | FP | - | - | - | 3 |
Sociální komunikace | SK | - | - | - | 2 |
Technika administrativy | TAA | - | 2 | - | - |
Železniční doprava *) | DOP | - | - | 3 | 4 |
Železniční přeprava *) | PŘ | - | - | 3 | 3 |
Železniční kolejová vozidla | ŽKV | - | - | - | 2 |
Zabezpečovací a sdělovací technika | ZST | - | - | 2 | 4 |
Povinně volitelné předměty | |||||
Maturitní seminář z matematiky | MATM | - | - | - | 2 |
Maturitní seminář z anglického jazyka | AHM | - | - | - | 2 |
*) – předměty profilové části maturitní zkoušky. Pro zkoušku z cizího jazyka si žák volí anglický jazyk nebo německý jazyk. Zkoušku z cizího jazyka nemusí konat žák, který si ve společné části maturitní zkoušky zvolil předmět Matematika.
**) – předmět Estetické vzdělávání v sobě zahrnuje výuku české a světové literatury
***) - v rámci Metropolitního programu podpory jazykové výuky je oproti učebnímu plánu navýšena hodinová dotace výuky cizích jazyků takto - v 1. a 2. ročníku německý jazyk o 1 hodinu, ve 3. a 4. ročníku anglický jazyk o 1 hodinu.